Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i april

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-10-2006, 12:45   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Råd mot luft i magen/hard mage?

Jeg er så plaget av luft i magen, er så stinn at det er ubehagelig! Ligger av og til våken i perioder om natta pga det! Noen råd? Er også veldig treg i magen, jeg spiser grovt brød, prøver å drikke mye (men vet at det ikke er nok), drikker biola, men det hjelper ikke. Og den stinne magen som er full av luft er faktisk verre for meg. Er ganske vant til treg mage fra før! Hjelp!

(Snuppa mi er også hard i magen for tiden, jeg skal prøve å gi henne sviskesaft, prøve det selv også kanskje?)
  Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 12:59   #2
Boya
Seniormedlem

Boya sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 2,298
Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Råd mot luft i magen/hard mage?

drikk masse vann og spis svisker og rosiner...
med mammaAne, Snuppa og Kine (NM)
Boya er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 14:21   #3
ruskerara
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Boya
drikk masse vann og spis svisker og rosiner...
Signerer dette, i tillegg til mosjon
  Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 14:36   #4
Thea_84
Seniormedlem

Thea_84 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,109
Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Når det først har blitt tett som det høres ut hos deg så vil ikke svisker rosiner biola eller noen av de mat tingene hjelpe, Ta deg en tur til legene så kommer du nok hjem igjen med lax.
Du er antagelivis forstoppet.

Det har jeg gjort i 5 uker nå og det funker for meg + lacutulose.
Jeg må ta lax hver 2 dag til tarmen gjør dette selv, det er ikke godt når man holder på men gurimalla så godt det er etterpå.

Man kan bli tett fordi progrestornen virker inn på tarmen som en bedøvelse, og det gjør at tarmen arbeider saktere. Samt dine problemer så har barnet godt av at ting går saktere gjennom, for barnet vil da ta bedre opp næringen fra deg.
Thea_84 er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 21:09   #5
Polyanna
Supermedlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,463
Polyanna er fantastisk mot andre.Polyanna er fantastisk mot andre.Polyanna er fantastisk mot andre.Polyanna er fantastisk mot andre.Polyanna er fantastisk mot andre.Polyanna er fantastisk mot andre.Polyanna er fantastisk mot andre.Polyanna er fantastisk mot andre.

Jeg blir veldig oppblåst av å spise egg og eggemat, i hvert fall!

Ellers så syns jeg det hjelper å trekke knærne godt opp mot brystet, holde i 5-6 sekunder, og så strekke beina helt ut igjen like lenge. Gjentar en del ganger, til det "løsner".

Storebror (0902), lillesøster (0804) og minstebrøster i magen (termin 2. april 2007)
Polyanna er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 21:30   #6
Tinkerline
Gjest

Ah! Dette "trengte" jeg å høre....trodde bare det var meg jeg
Det har vært ganske ille med magen her i gården å, så takk for tips Thea_84
  Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 22:03   #7
chica2
Gjest

Hjelper for meg å drikke masse vann, spise fiberrik mat og gå turer.
Man må være ekstra obs på å få i seg rikelig med væske hvis man spiser veldig grovt brød, ellers blir man enda mer forstoppet når fiberet sveller.
  Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 23:18   #8
lille nurket:)
Gjest

Min sønn har vært "tett" flere ganger
Første gangen var vi hos lege, som kjente på magen og bekreftet våre mistanker. Ble sendt hjem med beskjed om å kjøpe rosiner eller svisker og komme tilbake imorgen
Fikk også beskjed om å kjøpe sånn oljeting på apoteket om det ikke skulle hjelpe.
Han fikk en pakke med rosiner og dyttet i seg Tok ikke mange timene før det rant og rant og rant og rant
Og siden han har hatt litt trøbbel med magen, pga litt forskjellig er han ofte helt "tett", men rosiner hjelper ALLTID
  Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 23:19   #9
lille nurket:)
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av chica2
Hjelper for meg å drikke masse vann, spise fiberrik mat og gå turer.
Man må være ekstra obs på å få i seg rikelig med væske hvis man spiser veldig grovt brød, ellers blir man enda mer forstoppet når fiberet sveller.
Dette med vann var de veldig nøye med på helsestasjonen husker jeg.
  Svar med sitat
Gammel 10-10-2006, 12:57   #10
Thea_84
Seniormedlem

Thea_84 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,109
Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.

det er kun gravide kvinner som produserer progrestoron og den er vanskligerer å holde tritt med enn det gutter og ikke gravide har det.
Thea_84 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 07:54.