Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i januar

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-12-2006, 13:55   #1
AnneK26
Seniormedlem

AnneK26 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,863
AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sår i skrittet

Jeg har vel lagt inn et innlegg på det før, men prøver igjen.

I de siste ukene har jeg vært så sår i skrittet at det er ondt å tørke seg med papir. Det er ikke soppinfeksjon tror jeg...
I perioder virker det som om jeg får noen små rifter for dopapiret får noen små blodflekker
Noen som har det på samme måten eller vet hva jeg skal gjøre for det?
Gammel 12-12-2006, 14:42   #2
Lana
Medlem

Lana sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 494
Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.Lana har mye å være stolt av.
Sv: Sår i skrittet

Jeg har også hatt litt slike plager (og tenker med angst på fødselen dersom det skal så lite til for å få rifter ). Men det kom seg etter jeg begynte å ha litt ren aloveragele på papiret når jeg tæørket meg (noen ganger bruker jeg litt kaldt vann på papiret også og lar det lufftørke litt før jeg reiser meg og kler på meg.

Lana er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-12-2006, 15:25   #3
Tiki
Gjest

Meldinger: n/a

You are not alone!!
Har vært sår lenge. Begynte med nedpresset og er nok ganske så blodfylt der nede. I tillegg misstenker jeg å ha fått antydning til hemorider som jeg blør pittelitt fra av og til. Er også spent på fødselen i forhold til dette, da jeg opplever en viss strammhet rundt der jeg ble sydd etter forrige fødsel også Kjenner det av og til når jeg setter meg at det er ubehagelig.

Kanskje jeg skal prøve aloveragel jeg også?
Er det noen som bruker olje?
Syns jeg kan huske det fra sist, at det var noen som brukte dette for å prøve å forebygge sprekking.
  Svar med sitat
Gammel 12-12-2006, 16:14   #4
AnneK26
Seniormedlem

AnneK26 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,863
AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.AnneK26 har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg hadde tenkt å kjøpe jordnøttolje i dag, men det rakk jeg ikke. Får prøve i morgen. Håper det virker
Gammel 12-12-2006, 17:05   #5
Babyja77
Seniormedlem

Babyja77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,973
Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har vært litt sår i perioder, men smører med olje nå... i håp om at det skal hjelpe.... vi er nok fler
Gammel 12-12-2006, 18:00   #6
neet
Seniormedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,727
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er rett og slett blodfylt. Man kan få åreknuter på kjønnsleppene også. Det er fordi babyen presser på de store venene som skal tømme blodet fra bekken og bein, og pga det store mottrykket pga babyen tømmer det seg ikke like godt som vanligvis og det blir stående litt mer blod enn vanlig. Da blør man ofte litt lettere også og det blir sårt, hovent og ofte mørkere i fargen.

Det er ufarlig. Og rdner seg når babyen kommer, og blodet fåt tømt seg skikkelig igjen.

Man må selvsagt vært obs på at det ikke er noe annet, som f.eks. soppinfeksjoner eller bakterieinfeksjoner... men aller mest sannsynlig er det bare hovent og blodfylt.

Jeg har det ikke nå, men syntes å huske at jeg også hadde det mot slutten sist gang.
Gammel 12-12-2006, 20:36   #7
Xitra
Gjest

Jeg er ikke sår, men har kjøpt fødelsforberedende olje på helsekostbutikk. Den skal man smøre på daglig, og den skal visstnok hjelpe til å gjøre huden mykere og mer elastisk. JM sa at det kunne være lurt å smøre med olje, og hun dama i helsekosten sa at hun hadde fått tilbakemeldinger på oljen at den var veldig bra. Verd å prøve kanskje?
  Svar med sitat
Gammel 12-12-2006, 21:11   #8
Kine
VIP-medlem

Kine sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ved Lillestrøm
Meldinger: 7,886
Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

leser litt her inne, siden jeg er halvveis og har samme prob som dere jan.jenter !!!

Hilsen en som ble pittelitt klokere nå

Magegalleri (Amori fra SG)
Kine er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-12-2006, 21:32   #9
Babyja77
Seniormedlem

Babyja77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,973
Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Xitra
Jeg er ikke sår, men har kjøpt fødelsforberedende olje på helsekostbutikk. Den skal man smøre på daglig, og den skal visstnok hjelpe til å gjøre huden mykere og mer elastisk. JM sa at det kunne være lurt å smøre med olje, og hun dama i helsekosten sa at hun hadde fått tilbakemeldinger på oljen at den var veldig bra. Verd å prøve kanskje?
Det er nok den jeg å har.. som jeg smører meg med.. men jeg smører annenhver dag jeg..kanskje jeg bør smøre hver dag???
Gammel 12-12-2006, 21:35   #10
ame
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Xitra
Jeg tror ikke olje hjelper spesielt på sårheten som skyldes blodfyll, men det kan nok hjelpe mot revner under fødselen. Jeg har massert med olje alle gangene de siste to-tre ukene, og har aldri revnet en millimeter. Kan selvfølgelig være at det hadde skjedd uten olje også, men jeg tar ikke sjansen!

Hvis noe av sårheten noen av dere har skyldes sopp, må dere får det behandlet ør fødselen. Med min eldste hadde jeg litt sopp som jm sa ikke var nødvendig å behandle. Etter bare en uke hadde hun munnen full av sopp, og jeg hadde sopp i brystene. Var rimelig vondt, og tok kjempelang tid å behandle fordi jeg måtte bruke så milde preparater. Mye greiere å bruke litt canesten nå hvis en mistenker sopp!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 23:16.