Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-10-2007, 19:36   #1
Flupsi
Gjest

Meldinger: n/a
kan man reise til utlandet under sykemelding?

jeg er for tiden 100% sykemeldt pga bl.a. migrene i svangerskapet, og jeg aner ikke om/når jeg blir bedre. Mannen min har lyst til at vi skal ta en liten helgetur før jul bare vi to, men jeg vet ikke om jeg er sykemeldt da eller ikke. Om jeg fortsatt er sykemeldt - kan jeg reise allikevel? trenger jeg å avtale det med legen?
  Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 19:54   #2
matelulla
Seniormedlem

matelulla sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 1,699
matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.matelulla har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: kan man reise til utlandet under sykemelding?

Du må søke Nav om det faktisk. Ihvertfall dersom du får sykepenger derfra, noe jeg går utifra du gjør siden det er svangerskapsrelatert.

med orkidè og slumreknapp
matelulla er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 19:56   #3
Lisa 78
Supermedlem

Lisa 78 sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 925
Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.Lisa 78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Mener at du kan det ja,bare du krysser av på sykmeldingen at du skal til utlandet i løpet av perioden.

Lisa 78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 20:04   #4
Lulle83
Gjest

Meldinger: n/a

da jeg reiste til tyrkia sist jeg var gravid så måtte jeg søke om det..
og jeg måtte ha en uttalelse fra legen min omdet.
snakk med legen din
  Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 20:15   #5
Tossi
Moderator

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,696
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

I henhold til folketrygdloven § 8-9 er det et vilkår for rett til sykepenger at medlemmet oppholder seg i Norge. Etter søknad til NAV kan man imidlertid få sykepenger i en begrenset periode under opphold i utlandet, forutsatt at du kan godtgjøre at utenlandsoppholdet ikke vil forverre helsetilstanden, forlenge arbeidsuførheten eller hindre Arbeids- og velferdsetatens kontroll og oppfølging.

Og så må du huske en reiseforsikring som dekker svangerskapsrelatert sykdom.
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 10:12.