Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i desember

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-04-2008, 10:40   #1
Maiken 81
Gjest

Meldinger: n/a
hm Kvalme=jentebaby??

Åssen har dere hatt det folkens? Det sies at man er mer kvalm når man får jenter. Stemmer det med deres svangerskap? Jeg var kvalm sist også og fikk jente.. Er spent på om jeg får det nå også..siden jeg er så dårlig.
  Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 11:07   #2
SusiQue
Gjest

Sv: Kvalme=jentebaby??

Jeg var kvalm med både jente og gutt..
men med jente var den mer xtrem og varme lengre!
  Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 11:13   #3
FMbaby
Supermedlem

FMbaby sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 1,029
FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.FMbaby har en strålende fremtid.

svigerinnen min lå rett ut med kvalme fra uke fem til 14 dager før babyn ble født og det var gutt.
Gammel 30-04-2008, 11:28   #4
maya81
Supermedlem

maya81 sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 529
maya81 har mye å være stolt av.maya81 har mye å være stolt av.maya81 har mye å være stolt av.maya81 har mye å være stolt av.maya81 har mye å være stolt av.maya81 har mye å være stolt av.maya81 har mye å være stolt av.maya81 har mye å være stolt av.

1 svangerskap var jeg sinnsykt kvalm,det ble en gutt. 2 svangerskap hadde jeg faktisk ikke så mye symptomer veldig glad for det da håper du snart blir bedre Maiken81
Gammel 30-04-2008, 11:48   #5
jippi
Gjest

Dette lurer eg og på. Var kvalm med jentene. Men ikkje no. Så lurer på om det blir gutt.
Denne diskusjonen hadde vært artig å lagt ut på nm, så kunne vi sett om det var noen forskjell. Men eg gidder ikkje akkurat no, skal snart på jobb.
  Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 11:50   #6
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,801
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ikke barn fra før da, men det stemmer ikke på de jeg vet om i allefall, faktisk er det helt motsatt der. Mamma var aldri kvalm med meg, men hadde ekstrem kvalme med lillebroren min. Jeg har to venninner med barn, hun som fikk jente var lite kvalm, hun som fikk gutt var mye kvalm. Selv er jeg omtrent ikke kvalm, men tar ikke det som tegn på noe spesielt egentlig.
jan. 2013
Raffen er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 11:52   #7
jippi
Gjest

Kanskje det individuelt, at noen blir kvalme med jenter, noen med gutter og noen med begge.
  Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 12:24   #8
Lycce
Supermedlem

Lycce sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 606
Lycce er fantastisk mot andre.Lycce er fantastisk mot andre.Lycce er fantastisk mot andre.Lycce er fantastisk mot andre.Lycce er fantastisk mot andre.Lycce er fantastisk mot andre.Lycce er fantastisk mot andre.

Tror nok det er individuelt, ja. Variere fra person til person og fra svangerskap til svangerskap.

Håper du blir bedre snart!

Pos.test 13/10-09 . Venter en liten 23/6-2010
med *Lene* og Isis_
Lycce er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 12:38   #9
jamjam
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 2,264
jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hørt at det er mengden HCG som "bestemmer" kvalmen i stor grad, og den har vel ikke noe med jente/gutt å gjøre?

I 1. svangerskap var jeg ikke dårlig en eneste dag.
I 2. svangerskap led jeg av hyperemesis godt og vel første halvdel og gikk ned 11-12 kilo.
Jenter begge ganger, men altså tvillinger 2. gang.

Nå er jeg dårlig, men ikke fullt så dårlig som med tvillingene, jeg kaster sjelden opp men er evig kvalm,svimmel og trett.
Med tvillingene kastet jeg opp alt, men hadde like fullt matlyst, så enn så ekkelt det høres ut så spiste jeg ei halv skive- kastet den opp- gikk tilbake å spiste resten av skiva mi
Gammel 30-04-2008, 13:38   #10
Sostenutia
Supermedlem

Sostenutia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 729
Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.Sostenutia har mye å være stolt av.

Jeg var kjempe dårlig med førstemann og uggen/små kvalm med andredamen.
Så her stemmer det ikke at kvalme gir meg jente. Så jeg tipper jeg får en gutt nå, nettopp pga kvalme
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 20:56.