Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-05-2008, 18:54   #1
cala
Medlem

cala sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 471
cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.
Reker = fy fy for gravide, ikke sant?

Vi skal til søstra til mannen i morgen hvor det blir servert reker (NAM!). Men det er vel ikke noe håp om at jeg kan spise det....eller husker jeg feil *håpefull*
cala er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-05-2008, 18:56   #2
Strikkedame
Veteranmedlem

Strikkedame sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Ville Vesten
Meldinger: 4,721
Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkedame har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reker = fy fy for gravide, ikke sant?

reker er fritt frem det.. har hatt rekedilla lenge jeg
Gammel 29-05-2008, 18:59   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Reker er noe man skal være forsiktig med når man ammer....
  Svar med sitat
Gammel 29-05-2008, 19:27   #4
Bea81
Seniormedlem

Bea81 sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,691
Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Man trenger ikke være forsiktig verken når man er gravid eller ammer!

Det var tidligere man trodde at man kunne forhindre allergi ved å holde seg unna matvarer som f.eks. jordbær og reker, men man fant ut at det ikke hadde noe å si. I dag anbefaler man å ha et normalt kosthold når man ammer, og heller la være å spise/drikke ting man ser barnet evt. reagerer på.
Gammel 29-05-2008, 20:12   #5
Djinn
Seniormedlem

Djinn sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,817
Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.Djinn har et ubeskrivelig bra rykte.

Spis i vei med god samvittighet! Så lenge det er vanlig reker er det ikke noe å tenke på, er det scampi eller kongereker eller hva det nå heter så pass bare på at "strengen"(tarmen) fjernes først.

Kos deg
Gammel 29-05-2008, 20:17   #6
Bluelady
Gjest

Reker er heldigvis fritt frem ja.... det skal jeg også kose meg med i morgen. Hvitvin er det vel mindre håp om, men pepsi max er godt der også
  Svar med sitat
Gammel 29-05-2008, 20:35   #7
Teapia
Gjest

Det var ei jordmor som sa til meg at det er bedre å holde seg unna reker enn at det er mulighet for at du skal få i deg reker som er skjemt,for det er ikke noe særlig,for det blir jo som gift.Men så lenge de ser ferske ut så er det jo ikke noe problem,elsker reker selv jeg
  Svar med sitat
Gammel 29-05-2008, 21:02   #8
Tidl. bruker
Gjest

Skalldyr er en av mine få nytelser, nå som jeg savner vin, spekemat og gode oster. Reker er veldig sunt også, (i motsetning til ajonesen og loffen) så kjør på!
  Svar med sitat
Gammel 30-05-2008, 05:53   #9
cala
Medlem

cala sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 471
cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.cala har mye å være stolt av.

Nå ble jeg positivt overrasket, altså! Var helt sikker på at jeg måtte la være. Husker at jeg holdt meg unna forrige gang (men da var jo sommersesongen veldig tidlig i svangerskapet, vet ikke om det hadde noe å si).
cala er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-05-2008, 08:06   #10
LaRubina
Gjest

Fikk kjeft av en kompis fordi jeg spiste reker. Ga han grei beskjed og fant boken om kosthold når man er gravid, der står det svart på hvit at jeg kan spise reker og krabbe (bare ikke det brune inni krabben)

Jeg elsker sjømat i alle fasonger, tror jeg hadde blitt desperat uten å få krabbe/reker om sommeren.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 07:22.