Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-07-2008, 13:45   #1
Nr2 på vei :)
Gjest

Meldinger: n/a
Question Oppskrift på djevle(?)lue? Sånn med spiss ned i pannen...

Er det noen snille damer som kan hjelpe meg med det? Om dere da vet hvilken lue jeg tenker på...
  Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 17:18   #2
Kryssefingre
Veteranmedlem

Kryssefingre sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 2,512
Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppskrift på djevle(?)lue? Sånn med spiss ned i pannen...

Denne oppskriften har hverfall jeg strikket en lue etter Og så er det en forden at det er bare en! Hold deg unna vottene

Kryssefingre er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 19:49   #3
Nr2 på vei :)
Gjest

Takk for linken

Når den første størrelsen heter 1/3, er det 1-3 mnder?? På cm står det jo 50/56, og det er jo ganske stort...

Og enting til...skal den strikkes på rundpinne?
  Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 19:50   #4
Lesedyret
Gjest

Ja, de vottene er noe makkverk!

1/3 går på alder i måneder, ja - og hvorvidt du trenger rundpinne eller ikke ser du når du legger opp...
  Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 20:02   #5
Kryssefingre
Veteranmedlem

Kryssefingre sin avatar

Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.Kryssefingre har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror jeg brukte vanlig strømpepinne da jeg strikket lua, den minste. Regner vel ikke med at den passer på en bitteliten baby nei, men disse størrelsene er jeg litt blank på da

Tenkte mest på at vottene er det to av jeg da De gikk greit å strikke, den første hvertfall. Men vottebåndet droppet jeg.

Gammel 19-07-2008, 20:07   #6
Kryssefingre
Veteranmedlem

Kryssefingre sin avatar

Hvis det er til noen indikasjonshjelp, så er lua jeg strikket ca 12 cm fra tuppen av djevelspissen og ned til nytebåndene, når lua ligger flatt på sida. Cm størrelsen er vel størrelse 50/56 som vi kjenner det fra butikken da.

Gammel 19-07-2008, 20:09   #7
Tidl. bruker
Gjest

Den skal strikkes frem og tilbake så om du har lange nok pinner kan du gjøre det. Selv foretrekker jeg en rundpinne for da detter ikke maskene av bak.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 17:41.