Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i april

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-01-2009, 16:53   #1
Babyklar
Supermedlem

Babyklar sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,076
Blogginnlegg: 32
Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.
Noen som kan noe om forhøyet leukocytter/hvite blodlegemer?

Var hos bedriftslegen forrige uke på årlig kontroll og tok blodprøver. Har fått svar på prøvene nå og det står:

Leukocytter/hvite blodlegemer er forhøyet, viser en verdi på 14,1. Kontroller dette hos din egen lege.

Referanseverdiene for leukocytter ligger normalt mlm 3,5-11,0. Noen som vet hva dette innebærer? Hva kan det være og hva kan gjøres? Ellers var vel alt normalt, hadde litt lav verdi på kreatinin (nyrefunksjonsprøver).. Er jo lettere overnervøs om dagen.
Gammel 28-01-2009, 18:03   #2
Coeur
Seniormedlem

Coeur sin avatar

Meldinger: 2,359
Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som kan noe om forhøyet leukocytter/hvite blodlegemer?

Forhøyede leukocytter betyr så vidt jeg veit at det er økt aktivitet i immunforsvaret ditt, som kan tyde på en bakteriell-, eller virusinfeksjon (forkjølelse, influensa o.l.)
Ellers så lurer jeg på om selve graviditeten i seg selv også kan gi økt leukocytter.

(Rett meg gjerne om noen ser at jeg er på jordet.)
Gammel 28-01-2009, 18:49   #3
Babyklar
Supermedlem

Babyklar sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 1,076
Blogginnlegg: 32
Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.

Tror du jeg bør ringe legen min, eller kan jeg avvente? Skal til jordmor neste fredag, kan jo høre med henne da? Eller?
Gammel 28-01-2009, 18:55   #4
Moni
Seniormedlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,650
Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.Moni har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde forhøyet verdi av dette i forrige svangerskap og fikk oppfølging ved flere prøver etc og var litt bekymret, men konklusjonen var det ikke var noe å bry seg om. Legen min hørte med de på føden og alt. Men, ville nok nevnt det for lege/jordmor.

Sist endret av Moni; 28-01-2009 kl 19:02.
Moni er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-01-2009, 19:04   #5
Pusa
Supermedlem

Pusa sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,351
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Alle gravide har høyere referanseverdiger på senkningsprøver. Dette er helt normalt.

Jeg var gravid da jeg utdannet meg og når vi målte senkning på hverandre var min alltid langt over 30.
Gammel 28-01-2009, 21:23   #6
Fisken
Seniormedlem

Fisken sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Bærum
Meldinger: 1,561
Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.Fisken har et ubeskrivelig bra rykte.

€Elisabeth har rett.

Var jo ganske beskjeden økning du hadde, men kan jo være greit å nevne for legen når du en gang har fått dette svaret. Kan ikke tenke meg at det er noe å bekymre seg for.

Fisken, (juni 2003), (august 2005) og kom på termin 10.april 2009
Fisken er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 13:47.