Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i februar

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-02-2009, 21:24   #1
Prospeca
Medlem

Prospeca sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Kristiansund
Meldinger: 198
Prospeca er som en uslipt juvél.Prospeca er som en uslipt juvél.Prospeca er som en uslipt juvél.Prospeca er som en uslipt juvél.
Bryst Stimulering farlig?

Kom over en side som handlet om "framskynde fødsel".
å der kopierte jeg følgende:

Mannens sædvæske er den biologiske væsken med høyest naturlig innhold av prostaglandiner. Samleie blir derfor iblant anbefalt hvis man ønsker å framskynde fødselen. Stimulering av brystene og eventuell orgasme øker dessuten kvinnens egen produksjon av oxytocin.
Forskere har nylig gjennomført et grundig søk etter studier som belyser i hvilken grad samleie kan sette i gang fødselen. Dessverre fant de ingen gode studier. Foreløpig vet man altså ikke om samleie er virkningsfullt og trygt tiltak når en kvinne er over tiden.
Man fant derimot seks gode undersøkelser som belyser nytten av å kun stimulere brystene for å framskynde en fødsel. Til sammen 719 kvinner deltok i disse studiene. Deltakerne ble delt i to grupper. Kvinnene i den ene gruppen stimulerte et bryst av gangen fra en til tre timer daglig i tre dager. Deltakerne i den andre gruppen lot det være. Etter tre døgn hadde flere i gruppen som stimulerte brystene født barn enn i gruppen som ikke gjorde det. Enkelte av de nyfødte barna døde i begge gruppene. Antallet var litt høyere i gruppen som hadde stimulert brystene. Forskerne mener derfor at man ikke bør anbefale bryststimulering før denne forskjellen er undersøkt nærmere.

Kansje jeg bare skal droppe den tanken om bryst-stimuleing da

Prospeca er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 21:29   #2
isola747
Seniormedlem

isola747 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,672
isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.isola747 har mye å være stolt av.
Sv: Bryst Stimulering farlig?

Altså.. Jeg mener ikke at man skal ta unødvendige sjanser.. Men, "enkelte barn", ikke noen prosentandel eller noe som helst.. Og det trenger ikke ha noen sammenheng overhodet.. Syns dette ble litt fjollete jeg. Gi meg fakta, liksom?
Gammel 16-02-2009, 22:22   #3
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,547
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes det høres veldig veldig merkelig ut. Men uansett ikke søren om jeg kommer til å sitte og vri på pupper i så lang tid hver dag..
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 22:26   #4
Coeur
Seniormedlem

Coeur sin avatar

Meldinger: 2,359
Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.

Stimulering av brystknoppener er ikke farlig, og blir ofte gjort på fødestua under fødsel også.
Gammel 16-02-2009, 23:53   #5
Prospeca
Medlem

Prospeca sin avatar

Prospeca er som en uslipt juvél.Prospeca er som en uslipt juvél.Prospeca er som en uslipt juvél.Prospeca er som en uslipt juvél.

ja, jeg også syntes det hørtes veldig merkelig ut.. men.. mye en ikke "vet" også. Trur uansett aldri jeg kommer til å "vri og vrenge" påpuppene mine i lengre tid flere gang daglig eller over flere dager

Gammel 17-02-2009, 17:50   #6
cosinus
Gjest

Meldinger: n/a

flirer meg i hjel... stimulere brystvorter i TRE timer, synes jeg ser det....

Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 17:55   #7
Nene
Supermedlem

Nene sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,208
Blogginnlegg: 62
Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.Nene har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke vet jeg nei, men jeg ble desperat og vrengte litt på brystvortene i ca. 1 time.
Da begynte murringene, og dagen etterpå var han født.
Lille kom til oss 20.august
Nene er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 18:59   #8
Prospeca
Medlem

Prospeca sin avatar

Jeg må altså inrømme at jeg har prøvd å stimulere brystvortene litt, men jeg holdte ikke ut mere enn et kvarter max .
Jeg lar det gå sin naturlige gang trur jeg heller. hehe

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 03:47.