Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-06-2009, 20:44   #1
ibi
Moderator

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,453
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.
Fjerne kulepennstrek på tøy

Jeg har et lyst plagg som jeg har fått en liten blå kulepennstrek på. Fant det igjen etter litt sortering og vasking av sommertøy nå og hadde helt glemt den streken helt til jeg oppdaget den igjen når jeg skulle henge opp på tørkestativet. Noen som har gode tips for å fjerne kulepennstrek fra tøy? Det er altså en gammel flekk/strek som har fått satt seg og den har fått en runde eller fler i vaskemaskina uten å egentlig blekne noe særlig.

Vanish funker ikke.
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi
ibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 10:50   #2
H@nne
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Fjerne kulepennstrek på tøy

Aldri prøvd mot kulepenn,men når ungene får flekker på klærne,hva det nå skulle være,tar jeg Domestos fresh på, lar det stå en god stund før jeg slenger plagget i maskinen! Funker veldig bra på alt fra blod,ketchup,bær osv! Men,aldri prøvd mot kulepenn altså...
  Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 11:04   #3
cholita
Seniormedlem

cholita sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,745
cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.cholita har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har fått fjernet kulepenn fra hvit duk med Blenda sensitive flekkfjerner.

cholita er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 17:08   #4
ibi
Moderator

ibi sin avatar

ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.

Domestos fresh, bleker den? Det er farge på tøyet, men altså det er lyst.

Sladrer med LykkeLi
Gammel 17-06-2009, 08:20   #5
snorkfrøken82
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av ibi Vis post
Den inneholder klor, så den vil nok bleke tøyet ja.

Jeg har god erfaring med bruk av eddik, zalo, biotex eller vanish flekkfjerner (begge er på spray flaske) for å fjerne flekker. Og så vet jeg man kan bruke sånn såpe som er en grønn blokk (sun light er det den heter), men den har jeg aldri prøvd.
  Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 11:32   #6
H@nne
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av ibi Vis post
Nei,den bleker uten å klore!!!! Jeg bruker den på farget tøy!!!! Er ikk klor i den nei!!
  Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 22:04   #7
snorkfrøken82
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av H@nne Vis post
Nei,den bleker uten å klore!!!! Jeg bruker den på farget tøy!!!! Er ikk klor i den nei!!
Ok, bare tenkte det kanskje fantes to versjoner en med og uten klor, siden den jeg har stående er merket så godt med "uten klor". I forhåndsregler rundt bruk av den står det også "HUDKONTAKT
Irriterer huden. På grunn av blekeffekten kan huden forbigående bli hvitaktig." Så tenkte den kanskje ikke var så god på farget tøy...

Sist endret av snorkfrøken82; 18-06-2009 kl 15:57.
  Svar med sitat
Gammel 18-06-2009, 10:27   #8
H@nne
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av snorkfrøken82 Vis post
Ok, bare tenkte det kanskje fantes to versjoner en med og uten klor, siden den jeg har stående er merket så godt med "uten klor". I forhåndsregler rundt bruk av den står det også "HUDKONTAKT
Irriterer huden. På grunn av blekeffekten kan huden forbigående bli hvitaktig." Så tenkte den kanskje ikke var så god på farget tøy.
Mulig de har to typer,men det har jeg ikke sett! Jeg synes den fungerer veldig bra på all slags flekker,og jeg bruker den som sagt både på farget og hvitt tøy Har enda ikke opplevd at tøyet blir misfarget
  Svar med sitat
Gammel 18-06-2009, 11:58   #9
ibi
Moderator

ibi sin avatar

Hverken vanish eller zalo funka. Vanish har jeg erfaring med fra tidligere, at ikke funker så bra på det meste i grunn og prøvde dette før jeg vasket plagget første gangen, litt bedre erfaring med biotex, men bor på en liten plass og jeg ser at de rett og slett ikke har den i noen av butikkene vi har her ...

Kanskje jeg skal ty til domestos da, siden det ikke misfarger - huske å kjøpe på butikken i dag. Har lite erfaring med den selv, da det stort sett er grønsåpe, salmiakk og klorin som finnes her i huset.

Tusen takk for råd så langt. Tar gjerne i mot flere, tilfelle kulepennflekken er skikkelig stri å handskes med.

Sladrer med LykkeLi
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 11:42.