Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2009, 05:49   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
hyper Fortelle om graviditet på en spesiell måte

Hvordan fortalte du om graviditeten til mann (og resten av familie). Tenkte å gjøre litt ut av det om noen har gode forslag!
  Svar med sitat
Gammel 24-07-2009, 16:47   #2
Lisbeths
Supermedlem

Lisbeths sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Steinkjer
Meldinger: 613
Lisbeths er fantastisk mot andre.Lisbeths er fantastisk mot andre.Lisbeths er fantastisk mot andre.Lisbeths er fantastisk mot andre.Lisbeths er fantastisk mot andre.Lisbeths er fantastisk mot andre.Lisbeths er fantastisk mot andre.
Sv: Fortelle om graviditet på en spesiell måte

gjorde ikke noe spesielt utav det.
Men ser mange kjøper f.eks en body eller et par sokker og pakker inn og gir til mannen sin
Gammel 24-07-2009, 17:05   #3
Smula
Æresmedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Nedre Eiker
Meldinger: 10,586
Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke gjort så mye ut av det vi heller, men nå sist så fant jeg frem et riskorn da vi skulle fortelle det til storesøster. La det i hånda hennes og spurte om hun visste om noe annet som var så lite som et riskorn. Det gjorde hun ikke, og da sa jeg at babyen som hadde flyttet inn i mammas mage var så stort. Hun ble kjempeglad, og synes det var rart at det fantes babyer som var såå små. Svigers fikk vite om det på morsdagen, da vi skrev alle navnene våre i morsdagskortet, og plusset på "og en liten en som kommer i oktober". De ble temmelig paffe.
Gammel 24-07-2009, 17:11   #4
Mammis_82
Supermedlem

Mammis_82 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Trondheim
Meldinger: 680
Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.

Vi sa det til svigermor på bursdagen hennes, ved at vi fant en liten bestemor- diktbok, og så skrev vi på første side at hun skulle bli farmor i oktober. Til mine foreldre fikk vi niesa mi på 1 år til å ta på en body hvor vi hadde skrevet: Jippi, jeg skal få et søskenbarn!
Så vi gjorde litt utav det da!

20.12.2010
Mammis_82 er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 18:54   #5
innka
Medlem

innka sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 148
innka er som en uslipt juvél.innka er som en uslipt juvél.innka er som en uslipt juvél.innka er som en uslipt juvél.

Jeg spurte om foreldrene mine kunne være barnevakt for førstemann rundt 17. mai. De bladde i kalenderen og lurte på hvor lenge. Jeg sa noen dager fordi jeg skal på sykehuset en tur ;-) Og så fortalte jeg at vi venter nummer to. Det var ganske spontant men gøy.
innka er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2009, 11:33   #6
Nessie
Supermedlem

Nessie sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 631
Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.Nessie har mye å være stolt av.

Jeg overrasket mannen litt med vår nr 2.
Vi skulle ha grillfest, og mannen ønsket seg nye grill-verktøy. Jeg gikk og kjøpte en sån kjekk veske med grillverktøyen inne i -gaffel, kniv, stekespade, grill-pensel og så... ved siden av verktøyen festet jeg den positive grav-testen.
Når mannen kom hjem, viste jeg veske, og bad han sjekke inne i.
Ååååh, så bra verktøy sa han... og hva er dette, en steketermometer, hva praktisk .
Se litt nærmere på den termometern du, sa jeg

Lilla Hjærtegull Juii 05
Lilla Lykketrollet Juli 07

Lilla gullet kom 31 mai 2010
Nessie er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2009, 12:22   #7
arim
Supermedlem

arim sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Akershus
Meldinger: 512
arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.arim har mye å være stolt av.

Jeg fant ut av det 11 februar og HADDE tenkt å fortelle det i et valentines kort til sambo og gi det til han 14 februar...

Meeen, klarte ikke vente så jeg ringte han (var på team samling på jobben) og fortalte samme dag

Så tanken var god, gjennomføringen fikk glatt stryk

Utstyrsgalleri og magegalleri fra 2009
Arim med Madikken og Dropset i 2009
arim er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 08:48   #8
ibi
Moderator

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,423
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.

Med nr. 1:

Sambo var bortreist den helgen jeg skulle teste. Hadde tenkt å vente til han kom hjem med å teste, men jeg hadde så sterk følelse på at det hadde klaffet og klarte ikke å vente. Og jo, jeg hadde rett jeg.

Ventet til sambo kom hjem og viste han to tester med klare blå kryss på. Tenkte han ville blitt helt satt ut om jeg hadde ringt og fortalt han det når han var borte... Det trodde han at han ville blitt også, og satte pris på å få nyheten når han kom hjem igjen. Han hadde vært i familieselskap den helgen, så det hadde blitt en trykket steming (i positiv forstand) i bilen på veg hjem igjen, da hele familien kjørte i samme bil...

Når det var tid for å fortelle øvrig familie, så fikk mamma en mms med et UL-bilde på i regi av bursdagen sin. Hvor jeg skrev på at det var noen som ville gratulere henne med dagen for aller første gang. Tenkte det ikke var noe vits i å gjøre det samme med pappa, da han skjønner seg minimalt på slikt (foreldrene mine er skilt, så jeg måtte fortelle de det separat). Spurte han om det passet å bli bestefar til våren. Besteforeldrene mine på mamma sin side, sendte jeg en kopi av et UL-bilde til.

Med Nr. 2:

Sambo var på jobb når jeg testet, så han var ikke hjemme denne gangen heller. Sendte ham bilder av testene på messenger, gjemt inniblandt noen bilder av jenta vår, og ventet på reaksjon. Satt på web-cam med han når jeg sendte bildene over til han, og han måtte spørre meg om de var positive de testene og han skjønte det når han så det "lure" blikket mitt.

Foreldrene og besteforeldrene mine fikk vite det omtrent på samme tid som vi fortalte det sist, etter passerte 12 uker. Hadde laget en body til jenta vår med påtrykket; "Jeg skal bli storesøster!". Tok på henne den og tok masse bilder av henne mens hun gikk rundt på gulvet (hun hadde akkurat lært seg å gå), og passet på å få noen bilder hvor teksten syntes godt på bildene. Sendte på mail til de alle. Vi bor langt unna min familie, så en svipptur for å si det/vise det, ville vært i det lengste laget.

Hadde tenkt å kle på jenta vår bodyen når vi skulle til besteforeldrene på pappa'n sin side også, men han kom meg i forkjøpet og fortalte det til moren sin ove fb-chatten når han var på jobb...
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi
ibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 17:00   #9
BettyBoop*
Supermedlem

BettyBoop* sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 954
Blogginnlegg: 6
BettyBoop* er fantastisk mot andre.BettyBoop* er fantastisk mot andre.BettyBoop* er fantastisk mot andre.BettyBoop* er fantastisk mot andre.BettyBoop* er fantastisk mot andre.BettyBoop* er fantastisk mot andre.BettyBoop* er fantastisk mot andre.

Jeg har ikke kommet så langt ennå, så har ikke sagt det til så mange ennå.

Jeg testet etter jeg kom hjem fra jobben og kjæresten fortsatt var på jobb. Da han kom hjem ventet jeg til han hadde fått av seg yterklærne og lagt fra seg ting. Jeg sa jeg måtte fortelle han noe. Hold frem testen og sa vi hadde endelig klart det. Kanskje ikke så spesielt, men for oss var det et flott øyeblikk.

Har fortalt det til mamma og det gjorde jeg slik. Hun fikk et lite kort der det sto: Jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet. Inni magen min ligger det en liten spire som forhåpentligvis vokser seg til ditt barnebarn.
Hun tok til tårene og spurte er det sant. Hun kunne ikke fått en hyggeligere beskjed.

28.10.12 kom den nydelige prinsen vår
BettyBoop* er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 23:05   #10
Fluen
Supermedlem

Fluen sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 568
Fluen er fantastisk mot andre.Fluen er fantastisk mot andre.Fluen er fantastisk mot andre.Fluen er fantastisk mot andre.Fluen er fantastisk mot andre.Fluen er fantastisk mot andre.Fluen er fantastisk mot andre.Fluen er fantastisk mot andre.

Forrige gang fortalte vi det til svigers samme dagen vi hadde vært til tidlig UL. Sendte en tekstmelding med en gåte:
Hv er det som er x mm langt og x g tungt (fylte inn målene på lille spire), og vokser seg stadig større og lenger?
Fikk svar om at hun ikke visste. Sendte så et litt uklart bilde av ULbilde, og skrev; tenk ca xx år tilbake.( sambos alder) Den vil vise seg når den har vokst seg ca 3500g tung og 50cm lang!

Svigermor ringte tilbake og jublet
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 09:39.