Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om svangerskap

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-09-2009, 05:49   #1
Charmed
Supermedlem

Charmed sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 694
Blogginnlegg: 20
Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.
Felles jordmor time??

I Morgen skal jeg til jordmor for første gang. Gleder meg veldig. Men i går sa ei veninne som har gått på samme plassen at den første timen var felles....hva vil det si?? Er i Trondheim,midtbyen helsestasjon om det er noen som har erfaring derfra...
Gammel 15-09-2009, 06:56   #2
Taien
Seniormedlem

Taien sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,681
Blogginnlegg: 38
Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Felles jordmor time??

Det har jeg aldri hørt om? Felles jordmortime?
Litt av vitsen forsvinner jo da..en skal jo kartlegge hver enkelt graviditet.

Nå bor ikke jeg i Trondhjem, men her er det iallefall ikke noe slikt utenom at det er kurs av ymse sort.

Taien er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 07:05   #3
MakkaPakka
Supermedlem

MakkaPakka sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 584
MakkaPakka er fantastisk mot andre.MakkaPakka er fantastisk mot andre.MakkaPakka er fantastisk mot andre.MakkaPakka er fantastisk mot andre.MakkaPakka er fantastisk mot andre.MakkaPakka er fantastisk mot andre.MakkaPakka er fantastisk mot andre.

i mitt første svangerskap var det snakk om en felles dobbelttime om amming o.l. Men jeg var på ferie når det hendte så hvordan det var vet jeg ikke..men det var i slutten av svangerskapet da
MakkaPakka er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 07:22   #4
Lita
Moderator

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 8,199
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg gikk hos jordmor i Trondheim sist. Og det stemmer nok. Den første timen var slik felles for alle, så får dere alle private timer og. Tror det er litt for å legge til rette for barselstreff og slikt etterpå, og får å ta opp ting som flere tenker på, ja, litt slå flere fluer i en smekk Var ikke sånn, overbegeistret for det i svangerskapet, og ble enda mer irritert når det var gruppe på helsestasjonen. For min unge var jo ikek som de andre at all, de satt jo bare å himlet med øynene når jeg ammet og ungen var ett år f.eks. Ble litt mot sin hensikt, jeg orket ikke si så mye på de timene, for vi var så ulike..
Gammel 15-09-2009, 15:14   #5
Charmed
Supermedlem

Charmed sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 694
Blogginnlegg: 20
Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.Charmed har mye å være stolt av.

Jeg trodde at jordmor timene skulle være noe istedefor timene hos fastlegen. Det står på brevet at jeg skal ha med urinprøve så håper jeg får litt "alenetid" til å sjekke hjertelyd å få svar på prøven+ måle blodtrykket,symfyse og diverse spørsmål jeg har. Syns jo selvfølgelig det er kjekt å møte andre med termin i januar,men kanskje noe eget for det syns jeg...
Gammel 15-09-2009, 15:55   #6
grommast
Supermedlem

grommast sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Trondheim
Meldinger: 935
grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.grommast har mye å være stolt av.

Da jeg ringte og skulle bestille time til jordmor i Trondheim, fikk jeg invitasjon til å delta på et sånn felles informasjonsmøte med andre som har termin i samme måned først.. Kanskje det er samme greia til deg også? At det møtet er først, også får du private timer til jordmor etterpå..
grommast er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 16:37   #7
Vips_1
Medlem

Vips_1 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 460
Vips_1 er fantastisk mot andre.Vips_1 er fantastisk mot andre.Vips_1 er fantastisk mot andre.Vips_1 er fantastisk mot andre.Vips_1 er fantastisk mot andre.Vips_1 er fantastisk mot andre.Vips_1 er fantastisk mot andre.

Det er ett infomøte først så får man selvsagt egne timer etter hvert
Så er det fellesmøte med visning av ammefilmen, samt en fellestime med partnere som en fødselsforbredende time + fellestime med omvisning på sykehuset (vet ikke hvordan det er med det nå i disse influensatider da...)

Men alt det der får man info om på første fellese jordmortime
Lykke til!

Desember 07

19.10.09
Vips_1 er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 18:01   #8
emma-li
Supermedlem

emma-li sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: snart trondheim
Meldinger: 753
emma-li er fantastisk mot andre.emma-li er fantastisk mot andre.emma-li er fantastisk mot andre.emma-li er fantastisk mot andre.emma-li er fantastisk mot andre.emma-li er fantastisk mot andre.emma-li er fantastisk mot andre.emma-li er fantastisk mot andre.

jeg ber på samme helsestasjon og har ikke vært borti det før

emma-li er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 19:04   #9
Taien
Seniormedlem

Taien sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,681
Blogginnlegg: 38
Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.Taien har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av emma-li Vis post
jeg ber på samme helsestasjon og har ikke vært borti det før
Jøss...sterke religiøse tendenser på den helsestasjonen!!!

............sorry...klarte bare ikke la vær...

Taien er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 19:10   #10
Tjorven ♥
Veteranmedlem

Tjorven ♥ sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Saltkråkan
Meldinger: 4,456
Blogginnlegg: 25
Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.

Tjorven ♥ er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 17:03.