Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2009, 14:49   #1
tristoglei
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg HATER jobben min.

Jeg gjør det virkelig så masse. Jeg sitter her og tårene bare triller Jeg fikk telefon fra jobben i dag om at jeg kunne få mer jobb neste uke, men dog bare seinvakter IGJEN.... Har bare jobbet seinvakter siden sommerferien tiltross for at jeg nå har alle 3 barna i bhg, men alikevel har de kun seinvakter å tilby meg sier de. Ungene ser meg jo aldri lengre bare 1 time for dagen før de skal i bhg, men hva er nå det da. De griner og hyler fordi de skal i bhg, de sier de vil være hjemme å kose med mamma'n sin Det er så jævlig meningsløst å gå på jobb, sliter så sykt med sjefene som bare driver med trynepolitikk, for de ansetter bare venner og de får de vaktene de vil selv om jeg er den som har jobbet der lengst, ja siden de åpnet for snart 4 år siden
Jeg har en 20% stilling, men har siden mai 2006 yttret ønske om høyere stilling, helt 100%. Men da jeg gikk ut i permisjon i august 2006 har de ansatt 3 nye, en på 50%, en 80% og en 100% UTEN at jeg i det hele tatt er blitt spurt eller fått sjangs til å søkje på jobben fordi dette har gått via almenheten først og ikke internt som er riktig.
Så jeg kjørte sak med de i vinter og "vant" igjennom at jeg skulle få alle ekstravakter inntil 100% stilling . Men hvilken vakter er det da... jo bare drittvakter... og det er fordi de ikke liker meg og de som kom etter meg har en kontrakt på de beste vaktene som JEG egentlig skulle hatt!!!!

Snakket med arbeidstilsynet og de skulle se hva de kunne gjøre og det samme med fagforeningen... jeg har slitt lenge der og vil ikke inn igjen der heller, de trakaserer åpnelyst så kundene ser det også. Jeg er pr i dag sykemeldt p.g.a psykisk stress på jobben, men jeg vet ikke om jeg tør økonomisk sett sykemelde meg lengre p.g.a jeg vet ikke om de skriver til NAV at jeg bare jobber 18% selv om jeg har jobbet i 2 mnd i strekk med seinvakter som tilsvarer nesten 100%. Så da blir det til at jeg begynner på jobb igjen på mandag mot min vilje, vet at jeg kommer til å bryte sammen der igjen... Pokker altså... JEG HATER DEN JOBBEN!!!!!!!!!!!
Ja jeg har lyst å slutte, men det er ikke lett å få seg ny jobb når man er kommet halveis i svangerskapet heller liksom, vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre
måtte bare få ut agresjonen min...
  Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 14:56   #2
Migica
Seniormedlem

Migica sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 2,406
Blogginnlegg: 26
Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.Migica har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: HATER jobben min.

Jeg vet godt hvordan det føles å hate jobben sin. Jeg har vært der, men ikke av de samme grunnene som deg.
Det jeg gjorde, som løste det hele (etter å ha blitt tvunget til å ta permisjon uten lønn istedet for å gå sykemeldt.. Snill som jeg var sa jeg ja til det..) var at jeg koblet inn fagforeningen og fikk satt meg ned til møte med lederen og fagforeningen og til slutt fikk jeg byttet stilling med ei som ville ha jobben min. (kommunal sektor) Dette løste det hele fpr meg da jeg fikk jobbe ett annet sted innen kommunen, med samme type arbeid, bare ett annet sted. Dette har vært redningen for meg. Trives nå kjempegodt.

Det finnes muligheter, selv om det ser svart ut!
Gammel 06-11-2009, 15:35   #3
Sommerdag
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: HATER jobben min.

Høres ikke greit ut!

Er du sykemeldt bare ut uken siden de nå ringte og tilbød deg vakter til uka? For de har ikke lov til å ringe deg om ekstravakter om du er sykemeldt, bare så du er obs på det.

Hvis du har råd ville jeg vært kynisk som fy her, sykemeldt meg ut svangerskapet og siste del av permisjonen ville jeg brukt til å søke som bare fy etter andre jobber. Må du tilbake i jobben etter permisjon før du får ny, fortsett å søke!
Jeg ville og gitt f... i at du er gravid nå og søkt nå også, det værste du får er nei. Du har jo en klar "ufarlig" grunn til å søke deg videre, at du ønsker deg en stabil og høyere stillingsprosent og helst arbeid på dagtid.

Fagforening, arbeidstilsyn mm er og en vei å gå, men det kommer litt ann på forholdene på jobben og mulighetene som er der. Er det slik at du tror du vil kunne trives der i en annen stilling ville jeg forsøkt den veien. men tror du at alle muligheter til trivsel uansett er bort pga personer du uansett må forholde deg til ville jeg heller satt fokus på å komme meg bort vekk.

Lykke til!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 05:27.