Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i desember

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2011, 23:54   #1
Hormonella
Medlem

Hormonella sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 101
Hormonella vil raskt nok bli berømt.
Vogn fra Tyskland

Har noen av dere langtkommende damer kjøpt vogn fra Tyskland ?. Ser at det er halv pris på TKF og lurer på hva som kommer av tillegg på prisen , leveringstid osv Er det en god ide??
Hormonella er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2011, 04:15   #2
praying
Medlem

praying sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 125
praying har en aura rundt seg.praying har en aura rundt seg.
Sv: Vogn fra Tyskland

Jeg har gjort det! Vi kjøpte en TFK Joggster Twist fra Tyskland (med bag og litt annet tilbehør), og fant ut at vi sparte rundt 3500 kr på det. Vi bestilte på http://www.bikeshop2000.de/ og det gikk forholdsvis kjapt (ca 3 uker?), og ingen problemer. Når du skal regne ut pris må du finne ut totalsum (inkl.frakt) og så trekke fra den tyske momsen (19% tror jeg), og deretter legge til den norske momsen som du må betale når du får den til Norge. (25%) Det er det som utgjør den største ekstrakostnaden. Du slipper å betale toll. (Dvs du må betale et lite fortollingsgebyr på rundt 200 kr eller noe) Uansett er det mye å spare! Vi fikk vogna vår for ca samme pris som vi ville fått den for brukt i Norge, og er veldig godt fornøyd med valget!

(Har jo riktignok ikke brukt vogna enda da, men gleeeeder meg skikkelig til det!)

Så jeg vil absolutt si det er en god idé. Det eneste kjipe er jo selvsagt hvis noe skulle gå i stykker en gang, og vi vil reklamere. Da må vi sende delen til Tyskland, og det er jo selvsagt litt upraktisk... men vi fant ut at den sjansen var det verdt å ta når vi sparte såpass mye. Har nok råd til å kjøpe en del eller to i Norge også da hvis det skulle være noe.

Lykke til!
Gammel 24-11-2011, 05:50   #3
Vibs
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Drammen
Meldinger: 758
Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.

Har ikke kjøpt fra Tyskland, men diverse andre land, så jeg kommer med noen tips likevel! Noen produsenter har verdensgaranti, kanskje det også gjelder TFK? Mountain Buggy kan man ta til alle forhandlere uansett hvor den er kjøpt. Bugaboo hadde iallfall før noe lignende, hvor ny del ble levert på døra, og ødelagt del ble sendt med budet.

Denne gang har jeg handlet fra kopbarnvagn.se og sparte masse på det. Prisene de oppgir er inkludert alle avgifter, og jeg tror frakt er inkludert i alle vognpriser.
Gammel 24-11-2011, 05:50   #4
Vibs
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Drammen
Meldinger: 758
Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.Vibs er fantastisk mot andre.

Dobbelt!
Gammel 24-11-2011, 10:45   #5
Hormonella
Medlem

Hormonella sin avatar

Takk for svar og tips ! Tror vi skal prøve dette jeg ! Har vært på Barnas Hus og Babyshop og synes egentlig ikke utvalget eller servicen er stort å skryte av. Er det likevel leveringstid kan vi like godt bestille selv på nettet! Å spare noen tusenlapper er jo ikke feil! Vi må kjøpe alt nytt så alle monner drar! Så dessuten på en tysk side at de hadde bærebag til TKF noe jeg ikke har sett her.
Gammel 24-11-2011, 10:54   #6
krigra
Seniormedlem

krigra sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sandvika
Meldinger: 2,506
krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.

Vi har aldri hatt behov for service på vår TFK (kjøpt for 2.5 år siden da storebror skulle bli født) og den skal vi bruke igjen nå - har vært veldig fornøyd med vogna! Vi kjøpte på Barnas Hus, men min mor betalte for den. Om man sparer en del tusen, så kan man jo uansett se på det som at man bruker av dem dersom man må ha service.

Funker bra å bære i vanlig hardbag også, det gjorde vi mye. Vi bodde i fjerde uten heis før og da bar vi alltid storebror opp i bagen
- Storebror ble født 26. mai 2009 klokka 14:41. - fødselsrapport
- Lillesøster ble født 12. desember 2011 klokka 03:02.fødselsrapport
Sladrer med - Esmie, Fruendelig og Endelig_lykkelig
krigra er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2011, 13:12   #7
Hormonella
Medlem

Hormonella sin avatar

Så man kan bære hardbaggen! Er den lett og ta av og på? Hvordan bærer man den holdt jeg på å si...Vi bor i høy første etasje men tenker at det er supert å kunne bære inn i bag når de sovner på tur. Eneste minuset jeg har hatt på TKF. Ser at den bærbaggen ikke er på lager heller så..
Gammel 24-11-2011, 13:16   #8
krigra
Seniormedlem

krigra sin avatar

krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.krigra har en strålende fremtid.

Vi måtte ha en vogn som var lett å håndtere siden vi bodde i fjerde etasje da storebror ble født. Vi humpet hele vognen ned i boden og så bar vi bagen opp i fjerde

Du bærer den på et håndtak som er på den delen som går opp over liggedelen, akkurat nå kommer jeg ikke på navnet engang - hjernekapasiteten svinner fra dag til dag - men det er lett å ta av bagen også ja. Vi bor i første etasje selv nå, så det blir jo en del bæring av bag denne gangen også. Kalesje heter det vel, det er en dings der som man bærer i, så den må være oppe. Vi brukte jo bagen til å la storebror sove i på dagtid også - inne altså. Det funket veldig bra for oss. TFK har jo en av de største bagene på markedet.

Vi har veldig god erfaring i alle fall, både med å ta av og på og det å bære bagen
Gammel 24-11-2011, 13:20   #9
Hormonella
Medlem

Hormonella sin avatar

Høres veldig bra ut!! Hadde litt lyst på Emmaljunga men den er jo så tung. Også er TKF litt mer "pappavogn" tror jeg. Er i hvert fall den vognen den vordene pappa blir mest ivirig av . Har hatt Simo kombi de andre gangene og vært fornøyd med det men har lyst til å prøve noe annet nå. Takk for superinfo! Har lyst til å bestille NÅ ..hehe..også har jeg sååå lyst på de søte små posene til bilsete i dun...drømme drømme. Må si dere er hedlige som snart får møte de små vidundrene! Følger spent med her!
Gammel 24-11-2011, 13:36   #10
krigra
Seniormedlem

krigra sin avatar

Min mann er veldig fornøyd med TFK og har sett at andre menn vi har møtt har latt seg imponere av skivebremser etc. Liker veldig godt selv at bremsen er på håndtaket

Har kjøpt meg en sånn dunpose fra Barnas Hus nå, den var litt dyr da - men jeg tror den er bra.

La ved et bilde av bagen vår til TFK, på toppen ser du håndtaket du kan holde i.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde (33).JPG (28.2 KB, 2 visninger)
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 14:06.