Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-05-2012, 23:44   #1
Sarabi
Medlem

Sarabi sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Jessheim
Meldinger: 166
Sarabi er på vei til noe stort.
Sykehusbag...

Ja dere får tro jeg er helt på snurr og helt gal. Men jeg lager nå en tråd jeg. Så får den dukke opp sånn innimellom etter hvert...

Her er det jeg har på min liste, den ser lang ut - men det blir ikke så mye når det er pakket sammen... Blir en sånn liten trillekoffert tenker jeg. Hadde den for det meste klar siden sist faktisk, for jeg har stadig sendt den til gravide venninner. Men nå har jeg oppdatert den litt. Skriver litt kommentarer under veis.

Veldig merkelig å oppleve hvor mye som kommer tilbake fra gullfiskhukommelsen min selv 8 år etter sist fødsel... Det sitter liksom helt klart for meg. Men spør hva jeg spiste til middag igår eller forrige mandag - da har jeg ikke peiling

Håndkle til å sitte på i bilen
Ammebh
Ammeinnlegg
2 ammetopper/t-skjorter
Natttøy: 2 singleter og pysjbukse
1 genser
1 cardigan - Hadde ikke med det sist, og da følte jeg meg så "shabby" når folk kom
på besøk og jeg gikk rundt med kjipe t-skjorter ...
Joggebukse + en av gravidbuksene - Hadde kun med en vanlig bukse sist i den tro at den
plutselig passet siden babyen var ute av magen Så feil kan man ta...
Store truser
Sokker
Crocs/slippers til dusjing
Tøfler
Ullsokker
T-skjorte, genser og boxer til mannen...

2 pk Libresse goodnight - Bindene på sykehuset er fine først, men jeg måtte i ha
noe som var myyyykt når jeg slutta med "bleiene".
2 ruller mykt dopapir - Sykehusdopapir er som regel litt stivt...
Shampo
Dusjsåpe
Tannbørste
Tannkrem
Deodorant
Mascara
Lepomade - Mot tørr sykehusluft
Purelan
Hårbørste
Kleenex
Paracet
Håndkrem
Ansiktskrem
Hårstrikker

Småpenger
Kamera, filmkamera, ladere
Et par ukeblad
Headset
Minihøytalere til å ha på føden og koble på ipod'en
Penn
Notatbok/”min første bok”

Pakke ved avreise: Sist skrev jeg dette på en lapp og la oppå bag'en... Så vi ikke glemte det
når vi kasta oss i bilen
Visakort
Helsekortet + blodtypelapp
Mobil og lader
Ipad, lader
Stor imsdal vannflaske
Energidrikke (3-4 flasker)
Sjokolade, kjeks
Mat til mannen (nudler, drikke)
(Mat/drikke lå i en post i kjøleskapet de siste ukene sist, slik at det bare var å ta den med)

Elastisk bæresjal
Babywrap'en
2 babypysjer
Hjemreisetøy; lue, votter, dress, ullbody, ullstr.bukse.

Sist delte jeg opp litt og hadde kun med litt på sykehuset og så tok mannen med resten dagen etter, men det ble litt stress så jeg har konkludert med at jeg pakker med det jeg trenger til jeg drar. Så slipper han å tenke på det.

Det var det. Som den organisatoren jeg er, så har jeg selvsagt en matchende handleliste for det som må handles av dette

Sist endret av Sarabi; 16-06-2012 kl 14:54. Begrunnelse: .
Sarabi er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-05-2012, 09:36   #2
Peon
Medlem

Peon sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 91
Peon er på vei til noe stort.
Sv: Sykehusbag...

Her her du dekket det meste.

Jeg hadde med meg en pakke med paracet til etterriene. Selvom man får paracet på sykhuset så tok jeg med allikervel. Vet det ikke er så poppulært men jeg gadd ikke å ringe på noen midt på natten for å så vente på tablettene.
Peon er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-05-2012, 09:38   #3
Sarabi
Medlem

Sarabi sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Peon Vis post
Her her du dekket det meste.

Jeg hadde med meg en pakke med paracet til etterriene. Selvom man får paracet på sykhuset så tok jeg med allikervel. Vet det ikke er så poppulært men jeg gadd ikke å ringe på noen midt på natten for å så vente på tablettene.
Jeg også. Den står på lista mi nå. Kjekt å ha i skuffen ja

Gammel 14-05-2012, 11:59   #4
Kinsey
Medlem

Kinsey sin avatar

Meldinger: 117
Kinsey er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Imponerende liste! Kan godt se for meg at det blir en anseelig bag av det der

Det er en deilig bonus ved å føde hjemme, synes jeg - at jeg har absolutt alt jeg kunne komme til å trenge rundt meg uten å måtte huske å pakke det ned i en bag først.

Men et godt tips til en fin barsltid er å skaffe noen velvalgte plagg til de første dagene, hvor man ikke orker tanken på å kle seg i de gamle gravidklærne samtidig som magen ennå er ganske stor. Det må være noe man kan føle seg fin i når alle kommer og skal ta bilder, og som er behagelig å ha på og lett å amme i. -Ikke nødvendigvis en selvfølgelig kombinasjon, derfor kan det være greit å legge litt omtanke i dette på forhånd!

95 00 08 10 12

...og en liten er ventet i april -15
Kinsey er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-05-2012, 19:05   #5
Peon
Medlem

Peon sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 91
Peon er på vei til noe stort.

Kanskje vi skal få denne tråden klistret under vikitge tråder?
Ingen vits å finne på kruttet på nytt.
Gammel 16-06-2012, 14:50   #6
Sarabi
Medlem

Sarabi sin avatar

Det er jo mat på føden, men stortsett brødmat, juice og saft. Jeg hadde med meg ymse energideikker som jeg synes er gode, litt drops og sjokolader. Stappa i meg i mellom riene og når epiduralen kicka inn. Hadde med mr.lee bokser til mannen så han fikk i seg litt. Bare å helle på kokende vann.

Gammel 16-06-2012, 15:57   #7
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 479
Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.

Etterrier? Hva er det?

Jeg kan ikke huske jeg hadde en eneste etterrie med førstemann, men det kan jo hende det er forskjellig fra person til person?

Med det sagt, så var jeg jo knapt menneske det første døgnet etter at han var ute, så kan jo hende jeg bare har glemt det.
Gammel 16-06-2012, 19:34   #8
Kinsey
Medlem

Kinsey sin avatar

Alle har etterrier, det er at livmora trekker seg sammen i etterkant av fødselen.

Tror de fleste opplever etterriene som veldig ubehagelige først fra andre fødsel og seinere... Jeg hadde heller ikke plager med etterrier etter første fødsel, mer som kynnere de første dagene når jeg ammet. Kjente de godt etter andre fødsel, allikevel ikke så ille at jeg tenkte på smertestillende. Men etter tredje gang var de ordentlig vonde, som fødselsrier, og jeg tok noen paracet innimellom. Og fjerde gang var det så plagsomt at jeg brukte paracet døgnet gjennom nesten hele den første uka.

Livmora stimuleres jo til å trekke seg sammen når man ammer, så hvis man i tillegg får litt såre brystvorter i starten er det en grusom kombo som gjør at man nærmest hopper i stolen hver gang babyen legges til puppen! Da er det rett og slett bedre å ta en paracet, og vite at det går over i løpet av noen få dager.

Ikke for å lage noe skremselspropaganda dette her altså, men jeg tror det er greit å være forberedt på sånne ubehageligheter som er såpass vanlige, så kan man jo heller glede seg over det hvis man er av de få som slipper unna

95 00 08 10 12

Gammel 16-06-2012, 19:43   #9
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 479
Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.

De såre brystvortene sitter frisk i minnet takk ja

Fikk riktignok noen sånne skjell på barselavdeligen faktisk, som var til å samle opp morsmelken og holde den der til å lindre de sårheten. Husker ikke hva skjellene heter, til tross for at jeg fant mange slike på stranden som liten. De ser ut som små fjelltopper. Er gjerne litt gulaktive i fargen, med litt hvitt på toppen. Utrolig praktisk.
Gammel 16-06-2012, 19:51   #10
Kinsey
Medlem

Kinsey sin avatar

Er det albueskjell, tro? Har hørt det anbefalt, men ikke helt skjønt vitsen... Men hvis det virkelig hjelper skal jeg jammen plukke noen i sommer

Det var veldig uventa å få vonde brystvorter for første gang etter fjerde fødsel, jeg var ikke forberedt på det i det hele tatt! Heldigvis gikk det over i løpet av første uka. Nå ammer jeg minstemann fortsatt, og hun liker å ligge og tygge på brystvorta så jeg håper jeg er herda nok denne gangen

95 00 08 10 12

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 22:32.