Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-07-2012, 23:42   #1
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,737
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
hm "Forsikr. risiko sykefravær" brev fra NAV

Ja, hva er dette for noe..? Jeg har vært/er langtidssykemeldt i svangerskapet, og har fått brev om orienterting om behanldingstid på en søknad jeg visstnok skal ha sendt på "Forsikr. risiko sykefravær". Hva er dette for noe..?

Jeg har for ordens skyld ikke sendt noen søknad altså
Gammel 17-07-2012, 23:58   #2
FruGlad
Medlem

FruGlad sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 177
FruGlad er bare skikkelig grei.FruGlad er bare skikkelig grei.FruGlad er bare skikkelig grei.FruGlad er bare skikkelig grei.
Sv: "Forsikr. risiko sykefravær" brev fra NAV

Kan det være at jobben din har sendt inn for deg?

Da jeg var borte en dag p.g.a utskrapning fikk jeg en stund etterpå bekreftelse på tilbakebetaling fra nav p.g.a. sykefravær i svangerskapet. Måtte ringe nav å høre for jeg hadde jo ikke søkt. Men arbeidsgiver kunne vist søke tilbakebetaling når det er svangerskapsrelatert.

Ville ringt nav å spurt jeg for sikkerhets skyld
Holder det denne gangen?
FruGlad er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-07-2012, 00:03   #3
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Ah, det kan godt være - synes bare de var rart at JEG får svarene, det er jo de som har søkt. SKal ringe imorgen, ja

Kanskje det er vanlig praksis at de sender inn slike søknader hver gang noen er SM/syk i forbindelse med svangerskapet? Har googlet litt, og ble litt negativ her, følte de mente jeg hadde mye fravær de "siste årene" osv.. Men kanskje det "bare" er at jeg er gravid som er feil, ja
Gammel 18-07-2012, 00:22   #4
Krølltopp
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 705
Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.

Hvis jeg ikke tar helt feil gjelder dette papiret at jobben har søkt om refusjon av sykepenger i egenmeldingsperioden din.

06,08og12
Krølltopp er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-07-2012, 00:41   #5
FruGlad
Medlem

FruGlad sin avatar

Sted: Fredrikstad
Meldinger: 177
FruGlad er bare skikkelig grei.FruGlad er bare skikkelig grei.FruGlad er bare skikkelig grei.FruGlad er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølltopp Vis post
Hvis jeg ikke tar helt feil gjelder dette papiret at jobben har søkt om refusjon av sykepenger i egenmeldingsperioden din.
Mye kortere og MYE bedre sagt enn mitt lange litt snodige svar.
Men dette jeg mente
Holder det denne gangen?
FruGlad er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-07-2012, 00:52   #6
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Men er det blitt ny praksis at den sykemeldte skal involveres i dette nå..? Jeg må si jeg synes det er litt belastende med slikt (men nå er man jo SM for ulike ting da, andre hadde sikkert ikke brydd seg). Vil eg få et svarbrev om en måned med hva jeg koster og slikt altså..? FÅr jobben min ett og..? Jeg har tidligere fått "kopi av svar til.." i en annen forbindelse (manglende oppfølging av meg som SM), men den var adressert til dem, og som sagt kopi til meg.. Må jeg gå med dette til dem siden det er søkt i mitt navn og min adresse? *vil ikke ha mer å tenke på*
Gammel 19-07-2012, 21:30   #7
s_kanin
Medlem

s_kanin sin avatar

Sted: Molde
Meldinger: 254
s_kanin er bare skikkelig grei.s_kanin er bare skikkelig grei.s_kanin er bare skikkelig grei.s_kanin er bare skikkelig grei.s_kanin er bare skikkelig grei.

Jeg fikk akkurat også et sånt brev som du, og lurte på hva det var.. Det var mottatt samme dato som kravet fra arbeidsgiver og refusjon av penger i arbeidsgiverperioden! (det visste jeg at hun skulle søke om, jeg har gitt dem bekreftelse om termin)

Og dagen etter var det fattet vedtak om at de får refusjon pga svangerskap, og de slipper å betale sykepenger frem til termin - det svaret fikk jeg i et eget dokument i en egen konvolutt, og begge brevene fikk jeg i posten samme dag!

Så jeg antar at det brevet du har fått er et varsel om at det er sendt en forespørsel om refusjon av sykepenger, og opplyser deg om behandlingstiden på vedtaket selv om det høres mye værre ut enn det er!
I mitt tilfelle fattet de vedtaket dagen etter, og sendte det i posten samtidig, og jeg derfor ble litt forvirret om hva dette var..
Du og arbeidsgiver får ikke noen oversikt over hva du "koster", men de får tilbake de utgiftene de har hatt ved ditt fravær som skyldes svangerskapet! Det skal ikke ha noe å si for dine utbetalinger heller, for pengene skal du allerede ha fått utbetalt av arbeidsgiver

Du får si ifra om det betyr noe annet Selv synes jeg ikke noe om denne overskriften på brevet heller, og ble noe urolig!!!
Gammel 20-07-2012, 00:33   #8
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølltopp Vis post
Tror Krølltopp har helt rett Arbeidsgiver har søkt om refusjon for sykepenger i arbeidsgiverperioden som er de første 16 dagene - det kan de gjøre ved svangerskapsrelatert sykefravær.
Gammel 20-07-2012, 01:10   #9
Krølltopp
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 705
Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.

Ja jeg ringte nemlig Nav og spurt, siden jeg hadde søkt om permisjon uken før, og også hadde blitt gradert sykemeldt. Helt utrolig idiotisk tittel om jeg får si det.

06,08og12
Krølltopp er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-07-2012, 15:15   #10
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Ja, de vet å skremme oss de folka der Skjønner ikke hvorfor jeg blir involvert i dette, men det er nå greit. Nå var arbeidsgiverperiden i Januar og, så tenkte dette var unna for lenge siden!

Men dere har rett, og takk for gode ord Får se hva jeg får slaks svar da, måtte spørre på NAV om jeg måtte overbringet svaret til arbeidsgiver selv? Om det var det som var poenget med brevet..? Stod jo ingen plasser at det var arbeidsgiver som hadde søkt (men det skjønner man jo egentlig). Jeg fikk beskjed omat noen ganger fikk ikke arbeidsgiver svaret, så jeg kunne godt gi dem en kopi (gosj altså, funksjonabelt system i drift dette ). Jaja.

Vente på svar jeg da

Og takk for at dere tok dere tid å svare

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:57.