Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2015, 15:39   #1
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,857
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.
kidoki Min siste fødselsrapport *svupp* sa det :-D

Så var det på høy tid med den siste fødselsrapporten fra meg. Det har gått over en måned og stormen har stilnet. Som mange her sikkert fikk med seg så måtte det igangsetting til på grunn av min helse. Fødselen ble satt igang nøyaktig tre uker før terminen.

Så 21.september, tidlig morgen, troppet vi opp på sykehuset. Vi fikk først bare beskjed om å sitte å vente i gangen på jordmor som skulle komme. Det var litt travle tider når vi var der denne gangen. Men veldig annerledes opplevelse å få sitte å vente på fødselen. De to andre gangene har det jo vært temmelig hektisk når vi har kommet inn for finalen. Det var også rart å vite at nå skulle vi få lille tulla vår i armene snart.

Jordmor kom, håndhilste, og tok oss med inn på ett ordinært barsel rom. Vi fikk god informasjon om at det kunne gå flere dager før hun kom. Men jeg tenkte at det ville gå raskere. Hadde en følelse av baby samme kveld. Det ble plassert måleinstrument på meg for å se om tulla hadde det bra og at det ville være forsvarlig med igangsetting fremfor keisersnitt. Akkurat i det jeg satt meg i stolen våknet tulla og var klar for formiddagsgymnastikk. Så da jordmor kom inn igjen etter 20minutt ble hun møtt med ett skjema med masse aktivitet(masse markører for spark) og skyhøy puls(oppunder 200). Hun sa at de likte å se en gjennomsnittspuls på ca 150. Men siden det var så mye aktivitet så måtte jeg bare sitte lenger. Jeg ble totalt sittende i en drøy time. Først da hadde hun roet seg og pulsen lå på det normale. Jeg var ikke redd for at hun ikke hadde det bra. Følte meg temmelig sikker på at det bare var gymnastikken som gjorde det. Så min puls var temmelig under kontroll

Og så fikk jeg en sjekk nedentil for å se hvor moden jeg var, og hva det ville passe best å starte med. Jeg hadde 2cm åpning og pille ble satt. Da måtte jeg ligge i en time etterpå. Kjente bare litt småmurringer som ved mens. Jeg skulle få neste sjekk i tretiden fikk jeg beskjed om. Følte igrunn det skjedde lite frem til da. Ca kvart over tre kom gynekologen inn sammen med den nye jordmora som skulle ta over for hun forrige etter vaktskiftet. Hun nye jordmora hadde med seg flere cytotec piller som hun virket ganske sikker på at jeg skulle ta. Selv hadde jeg på følelsen at det ikke ville bli aktuelt. Og jeg fikk rett. Legen sa at "nå tar vi vannet, her er det 3 cm åpning". Det var kjapt gjort og skjedde ca 15:30. Så var det bare å tasse rundt på gulvet med vann som fosset. Klokken ble nærmere 17:00 før riene startet. Jeg mener det var 16:50 de var ganske så regelmessige fra start, og ikke så veldig vonde. Etter ca 1/2 time måtte jeg puste meg gjennom de. Det ble etterhvert en langvarig tur på toalettet. Mest fordi riene kom så tett at det var vanskelig å komme av. Jeg overhørte en samtale mellom JM og mannen hvor mannen min sa; "jeg tror det begynner å bli på tide å komme over på føderom, jeg kjenner igjen den pustinga der". JM sa at "ja vi får vel ta en sjekk da". Opp i sengen med meg og jordmor virket laid back. "Ja vi kan godt gå over på føderom nå, her er det 4-5cm åpning". Dette var 18:55. På vei bort på føderommet hadde jeg mange rier. Jeg slet også med å komme meg opp i senga for riene gav seg ikke helt i mellom. De holdt seg ulmende, og jeg fikk ikke pauser. Jeg fikk opplyst om smertestillende og takket raskt nei til alt. Det orker jeg ikke forholde meg til. Vel oppe i senga plasserte de elektrode på hodet til tulla og det belte på meg. Det var skikkelig ubehagelig med det belte på når riene var konstante. Og jeg klagde litt til JM for at riene ikke gav seg i mellom. Hun opplyste oss om at nå tok hun seg en liten tur ut av rommet, og at hun ville komme inn senere for å se til oss. "Bare ring på, om det er noe" forsikret hun oss.

Vel... JM hadde akkurat lukket døren bak seg og så kjente jeg pressetrangen. Så da måtte jeg jo be mannen ringe på for meg med en gang. Følte meg nesten litt dum der ett kort øyeblikk... Men nødvendig var det. "Ja da får vi ta en ny sjekk på åpningen her da" sa JM. Og da ble hun paff gitt, for her var det full åpning og jeg kunne trykke(sleppe henne ned i bekkenet). Etter en eller to rier(de hang jo så sammen) var hun helt nede. Så fikk jeg presse henne ut. Huet hennes måtte stå på det bredeste mellom to rier, for at jeg ikke skulle sprekke. Og DET var ikke godt... Føltes som en evighet. Men så kom hun, uten ett skrik, men likevel i god form. Hun ble lagt oppå meg mens de masserte henne og maste(følte jeg), på at hun skulle skrike. Jeg sa at hun puster jo fint? Kan dere ikke la vær? Da stoppet de. Det ble konstatert 0 rifter. Ingen sting nødvendig. Og vi ble vist rett over i sengen. For en opplevelse! For vet dere når hun kom ut?? 19:10! Altså 15 minutt etter at vi var på det forrige rommet og jeg hadde 4-5 cm åpning. Fødemaskin kalte JM meg for i begeistring :-p

Heftig, kjapt og veldig greit

Sist endret av LivsGnist; 03-11-2015 kl 15:43.
LivsGnist er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-11-2015, 03:21   #2
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min siste fødselsrapport *svupp* sa det :-D

Takk for en herlig rapport fra fødemaskinen! Raskt levert! Hvordan har de andre kommet i forhold til rier osv? Gratulerer nok en gang!
Gammel 04-11-2015, 11:17   #3
sommerfugl
Medlem

sommerfugl sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Meldinger: 230
sommerfugl har en aura rundt seg.sommerfugl har en aura rundt seg.sommerfugl har en aura rundt seg.

Så godt med en kjapp og grei fødsel.
sommerfugl er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-11-2015, 00:17   #4
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Takk for en herlig rapport fra fødemaskinen! Raskt levert! Hvordan har de andre kommet i forhold til rier osv? Gratulerer nok en gang!
Nummer to kom nøyaktig like fort etter første ri. 2rimer og 20minutt. Men da var jeg jo hjemme da det startet så vi fikk dårlig tid på slutten. Men førstemann tok mye lenger tid. Da hadde jeg presseriene i tre timer før de til slutt halte henne ut med vakuum. Så den første gangen ble veldig slitsom. Men jeg hadde jo 9cm da jeg kom inn for fødsel første gangen også(hadde vært der tidligere på kvelden førstegangstjeneste ble sendt hjem). Jeg har faktisk linkene til de to rapportene i signaturen(ved årstalla).
Gammel 05-11-2015, 10:35   #5
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Så flott at det ble en kjapp og grei fødsel! Håper det går bra med dere alle sammen midt oppi alt.
Gammel 05-11-2015, 21:44   #6
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for at du deler. Gratulerer med jenta!
Gammel 10-11-2015, 10:58   #7
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Tusen takk. Ja det går egentlig veldig fint med oss. Glad for det 💕
Gammel 10-11-2015, 16:00   #8
HappyLittleMe
Medlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 158
HappyLittleMe er på vei til noe stort.

takk for deling av en fin historie. så raskt og greit det gikk!

og gratulerer så masse
HappyLittleMe er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-11-2015, 15:39   #9
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for at vi fikk lese!
Gikk kjapt og greit det der høres det ut som
Gammel 23-11-2015, 22:39   #10
vita
Medlem

Medlem siden: Jun 2012
Meldinger: 338
vita er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Høres ut som en kjapp og grei fødsel. Gratulerer så mye med jenta
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:39.