Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-10-2003, 11:23   #1
Lala
Gjest

Meldinger: n/a
ang. barsel permisjon

Jeg har hatt på mine 2 første barn barsel permisjon med 80% lønn.Er usikker på om jeg skal velge 100% denne gangen.

SPØRSMÅLET MITT ER: Dersom jeg tar 100% ,hvor mange mnd. får jeg da gå hjemme?

Hilsen Lala

termin 7 februar
  Svar med sitat
Gammel 02-10-2003, 11:24   #2
Ametyst
Gjest

10 mnd med 100% lønn og 12 mnd. med 80%.
  Svar med sitat
Gammel 02-10-2003, 11:36   #3
Elisabet
Seniormedlem

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,012
Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.
42 uker med 100% lønn og 52 uker med 80% lønn. Av disse ukene må faren ha 4 uker, men i tillegg kan du ta 4 uker og 1 dag ferie som du kan forlenge permisjonen din med uten lønn fra trygdekontoret. Blir jo litt lite feriepenger når en har permisjon, men veldig greit å ta det i permisjonstiden for å forlenge den om en har råd.

Skulle permisjonen din gå over 2 kalenderår (dvs. at om du begynner permisjon din i år kan du ta ferie både i år og neste år). Da kan du forlenge permisjonen din ytterligere med ferie. Du må bare ha minimum 6 uker permisjon etter fødselen før du kan ta ut ferie.

18+6
Gammel 03-10-2003, 10:33   #4
Hege74
Gjest

Tips!

Jeg vil være hjemme i 12 mnd, men skal allikevel ha 10 mnds permisjon med 100% lønn, og deretter be arbeidsgiver om 2 mnd permisjon uten lønn etterpå. Hvorfor gjør jeg dette? Jo, jeg får faktisk mer penger å rutte med!

Jeg fordeler pengene utover alle månedene, slik at jeg har like mye de to siste månedene uten lønn. På denne måten får jeg i overkant av 500 kr mer pr måned!

Min kollega gjorde det på akkurat samme måte, hun får faktisk 1000 kr mer i mnd å rutte med. Du må regne på det, vi har jo alle forskjellig gjeld, formue og likeså skatt, men det er mange som kommer bedre fra det ved å regne på denne måten. Trygdekontoret hadde sagt til min kollega at hun syntes det var rart at flere ikke gjorde det samme.

Fra arbeidsgivers side bør det ikke bli noe problem, man har jo rett på ulønnet permisjon inntil ett år i forbindelse med fødselspermisjon!

Bare som et tips...
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 20:39.